maandag 21 november 2011

eindelijk weer een blog van mij

eindelijk weer een berichtje van mij , ben zo druk geweest en ook ziek , ben al vanaf augustus verkouden en hoesterig en dat ging afwisselend zo , af en toe een neusspray gebruikt en dat was het , tot ik 2 wkn geleden toch meer last kreeg en een druk op mijn borst en hart , toch maar naar de arts toe en bleek ik zware bronchitus te hebben en door het hoestten nu ook een rib gekneusd , gaat de goede kant dus op haha .
ik had echt nergens zin in , zelfs me grootste hobby "brieven schrijven" kwam er niet van , dus daar nu ook een achterstand van , ga ik deze week maar even in halen .
nu weer wat meer zin , dus ook een update op mijn blog .

de foto hierboven is van een klein en schattig waxinelichtje , dat heb ik gekocht in een winkeltje hier in lelystad , het heet oma`s tijd en ze heeft geloof ik ook een online site waar je kan bestellen

en de cupjes hieronder heb ik bij de action vandaan , vond ze zo leuk en erg geinig voor de kerst .

vorige week gingen we de honden s`avonds uit laten en de maan was zo mooi en duidelijk , dus daar moest ik echt een foto van maken , normaal is dat moeilijk , maar deze is er toch mooi op gekomen , beetje wazig , maar niet te .
vond het wel een sinterklaas maan hahaha
gisteren hebben we een luie zondag gehouden , dus er werd ook geknutseld , ik had nog DAS-klei liggen en daar hebben we wat leuks mee gemaakt


de stempels heb ik bij de kruidvat gekocht z`on 2 à 3 wkn. geleden en ze zijn echt heel erg schattig .
we hebben het gewoon in de klei gedrukt en dan krijg je dat leuke effect .
deze heeft mijn dochter gemaakt :
en dit zijn mijn creatie`s :
binnenkort kunnen we ze af maken , want ze liggen nu te drogen en daarna gaan we ze verfen en met lint/krale/etc. versieren , hoe het dan geworden is , zie je binnenkort op deze blog weer
sinds een week ben ik ook aan het haken geslagen , wil graag van die amigurumi knuffeltjes maken , maar ik dacht , laat ik eerst wat techniekjes uit proberen , dus eerst een proeflapje gemaakt met van allerlei technieken (vergeten een foto van te maken) en toen al snuffelend op het internet kwam ik op een site waar ze een leuke patroon had voor een sjaal met een uitgebriede uitleg erbij , dus ik aan de slag en ja hoor , het lukt me ook nog eens hahaha .
ik had eerst een haaknaald van 3,5 , maar vond het toch iets te strak eruit komen .
zie foto :
dus ik een naald 6,0 gehaalt en ermee aan de slag en ben er helemaal happy mee :)
zie hieronder mijn creatie , het gaat al de goede kant op , ben nu op de helft ervan :
op de foto hieronder kan je het verschil zien en dat met dezelfde aantal steken .
als iemand nog leuke patroontjes heeft of tips , hoor ik het graag .
ga nu even de dierenarts bellen , want Diegò heeft last van zijn oog , even nà laten kijken .
tot snel weer .
grt Roos

2 opmerkingen:

  1. wat ben je weer heerlijk crea geweest zeg zijn heel leuk geworden vooral die sterren ... en ja hoor het is de maan van sinterklaas hahahah zag alleen de piet er niet op zitten maar hij is wel mooi .... wens je veel beterschap en hoop dat je gauw weer wat opknapt ...fijne dag vandaag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. veel beterschap, ook hier in huis is het hoesten en snuiven volgens mij heerst er iets, nu heb ik het ook ....prachtige creaties hebben jullie gemaakt echt super leuk....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen